Chytré hračky v environmentální výuce
základy programování, algoritmizace a matematických dovedností pro první i druhý stupeň. Vhodné i pro učitele běžných předmětů.
Termín kurzu                Lokace
5. 7. - 12. 7. 2025 Santander, Španělsko 
6. 7. - 12. 7. 2026 Santander, Španělsko
Co můžete od našeho kurzu očekávat?
Chytré hračky v environmentální výuce
Kurz zaměřený na uvedení učitelů do problematiky výuky programování s využitím chytrých hraček. Začínáme od úplného začátku, pracujeme především s frekventatny, kteří se nikdy s programováním a robotikou nesetkali. Stačí mít zájem a snahu naučit se novým věcem. Během kurzu se účastníci naučí všemu, co je potřeba k zavedení výuky programování. Získávají znalosti a dovednosti pro další růst a sebevzdělávání nezbytné pro život v 21. století.
Heslo kurzu: "Nevychováváme malé programátory, ale žáky kteří logicky a technicky přemýšlí."
Bonusy, které nenajdete na kurzech v České republice:
- Návštěva španělské školy a možnost nahlédnout do španělského vzdělávacího systému
 - Seznámení s učiteli ze zahraničí a možnost vytvoření reálného mezinárodního projektu
 - prohlídka s dvojjazyčným výkladem historických perel Santander, Altamira
 - písečné pláže Santanderu, příboj vhodný pro surfování
 
Kurz bude veden v češtině a angličtině (s překladem).
Obsah a praktické dovednosti, které účastník získá:
BLOK 1 - SDÍLENÍ JE ZÁKLAD
- Sdílené textové
 - Sdílené tabulky
 - Formuláře
 - Sdílení dokumentů a souborů (google, MS, Dropbox)
 
BLOK 2 - Začínáme s kódováním
- Scratch junior na tabletu či telefonu pro nejmenší
 - Hodina kódu - zdarma dostupné online zdroje do výuky vč. didaktických postupů
 - Programujeme bez počítače - aktivity bez výpočetní techniky
 
BLOK 3 - Hravé kódování Scratch
- programování vlastní hry
 - vytváření výukových materiálů
 - objektové programování
 
BLOK 4 - Programujeme Ozoboty, Blueboty
- Malé cenově dostupné programovatelné roboti ve škole
 - Programování Ozobotů bez počítače s fixou a papírem
 - Logické hry a didaktické postupy
 
BLOK 5 - Programujeme Lega, Lego Spike, Mindstorm
- programování Lego Spike - hračka s historií a budoucností
 - Didaktické postupy a aktivity s Legem
 
BLOK 5 - Využíváme tablety a dotyková zařízení
- algoritmizace s dostupnými aplikacemi
 - metodika využívání tabletů ve výuce programování ve třídách
 
BLOK 6 - Mikrobit a jiné platformy
- výukové alternativy pro blokové programování na základních školách
 - Mikrobit - základní úlohy
 - Projekt Otto DIY - sestav svého robůtka a jiné laciné platformy
 
Náklady a financování
Od vašeho příletu se o vás kompletně postaráme
Kurzovné - 560€
Pobytové náklady - 700€ (Ubytování a administrační poplatky)
