Chytré hračky ve škole - hravé programování


Koncept "chytrých" hraček je přesně ta cesta, která může přivést žáky k zájmu o technické vědy a zároveň pomoci učitelům  ztratit ostych před pojmy, jako je technika či programování. Na konci vzdělávací aktivity by měl být pedagog se základním přehledem o možnostech programovatelných stavebnic a programovacích webových aplikací, který načerpal inspiraci, energii a odhodlání k zapojení se do vzdělávání žáků v oblasti technických věd.

Hodinová dotace - 8 hodin

Obsah semináře:

Proč chytré hračky, vymezení pojmů, prezentace o nejnovějších trendech v zavádění této techniky do výuky. Jak na to, kde, jak a které nástroje použít. Motivace účastníků, představení hraček a aplikací, se kterými budeme v následujících hodinách pracovat

Roboti na školách, hravé programování již od nejmenších žáků.

Workshop s miniroboty.

práce s ozokódy, první programátorské krůčky s barevnými kódy 

ozoblockly.com - programovací platforma pro pokročilejší práci

základní programovací postupy

ozoboti a tablety aplikace pro tabletyinspirace - ozobot.com, ozoboti.cz - tvorba materiálů metodika práce s miniroboty

Programovací platforma Scratch - objektové programování na základní škole.

první kroky

rozpohybuj scénu

rámcové seznámení se s principy práce ve scratch analogie (umíš myslet v jednom jazyce, umíš ve všech)

Praktická část workshopu, zaminuj scénu, použij cyklus, časování

Programování pro nejmenší Tynker.

naučme se sami učit - tynker tutoriály, cesta k samostatnému učení - cíl každého učitele

Lego mindstorm - ukázka práce se stavebnicí

představení prostředí programovacího jazyka, praktické ukázky, jak to vlastně funguje

první krůčky s programovacím jazykem Lego education

ukázky studentských projektů

Hrajeme si s arduinem 

závěrečná část workshopu, pro opravdové nadšence. Seznámení s platformou, ukázky prací žáků, objasnění principů programování základních desek.

Po celou dobu vzdělávací aktivity jsou k dispozici 2 lektoři operativně se střídající ve vedení workshopu a řešící technické problémy a individuální požadavky frekventantů.