Chytré hračky v nové informatice, Nebojme se programování 1. stupeň


Nebojme se programování

základy programování, algoritmizace a matematických dovedností pro první i druhý stupeň. Vhodné i pro učitele běžných předmětů.

Termín kurzu Lokace
8. 7. - 14. 7. 2024 Santander, Španělsko KURZ JE PLNĚ OBSAZENÝ
7. 7. - 13. 7. 2025 Santander, Španělsko 
6. 7. - 12. 7. 2026 Santander, Španělsko

Co můžete od našeho kurzu očekávat?

Chytré hračky v nové informatice, Nebojme se programování 1. stupeň

Kurz zaměřený na uvedení učitelů do problematiky výuky programování s využitím chytrých hraček. Začínáme od úplného začátku, pracujeme především s frekventatny, kteří se nikdy s programováním a robotikou nesetkali. Stačí mít zájem a snahu naučit se novým věcem. Během kurzu se účastníci naučí všemu, co je potřeba k zavedení výuky programování. Získávají znalosti a dovednosti pro další růst a sebevzdělávání nezbytné pro život v 21. století.

Heslo kurzu: "Nevychováváme malé programátory, ale žáky kteří logicky a technicky přemýšlí."

Bonusy, které nenajdete na kurzech v České republice:

  • Návštěva španělské školy a možnost nahlédnout do španělského vzdělávacího systému
  • Seznámení s učiteli ze zahraničí a možnost vytvoření reálného mezinárodního projektu
  • prohlídka s dvojjazyčným výkladem historických perel Santander, Altamira
  • písečné pláže Santanderu, příboj vhodný pro surfování

Kurz bude veden v češtině a angličtině (s překladem).

Obsah a praktické dovednosti, které účastník získá:

BLOK 1 - SDÍLENÍ JE ZÁKLAD

  • Sdílené textové
  • Sdílené tabulky
  • Formuláře
  • Sdílení dokumentů a souborů (google, MS, Dropbox)

BLOK 2 - Začínáme s kódováním

  • Scratch junior na tabletu či telefonu pro nejmenší
  • Hodina kódu - zdarma dostupné online zdroje do výuky vč. didaktických postupů
  • Programujeme bez počítače - aktivity bez výpočetní techniky

BLOK 3 - Hravé kódování Scratch

  • programování vlastní hry
  • vytváření výukových materiálů
  • objektové programování

BLOK 4 - Programujeme Ozoboty, Blueboty

  • Malé cenově dostupné programovatelné roboti ve škole
  • Programování Ozobotů bez počítače s fixou a papírem
  • Logické hry a didaktické postupy

BLOK 5 - Programujeme Lega, Lego Spike, Mindstorm

  • programování Lego Spike - hračka s historií a budoucností
  • Didaktické postupy a aktivity s Legem

BLOK 5 - Využíváme tablety a dotyková zařízení

  • algoritmizace s dostupnými aplikacemi
  • metodika využívání tabletů ve výuce programování ve třídách

BLOK 6 - Mikrobit a jiné platformy

  • výukové alternativy pro blokové programování na základních školách
  • Mikrobit - základní úlohy
  • Projekt Otto DIY - sestav svého robůtka a jiné laciné platformy


Náklady a financování

Od vašeho příletu se o vás kompletně postaráme

Kurzovné - 560€

Pobytové náklady - 700€  (Ubytování a administrační poplatky)